Translate

2012. január 24.

Nimue és újabb süti :-)

Karácsony óta alig böktem bele a tűmet a Nimue-ba, így a haladás nem túl látványos. Sőt, lehet, hogy nincs is haladás, mert kétszer is vissza kellett bontanom egy-egy rövidebb szakaszt elszámolás miatt. Szóval a kezdeti lelkesedés alábbhagyott, de nem adom fel. Elhatároztam, hogy legalább egyszer egy héten fogok vele foglalkozni.
Ma pedig újra sütit készítettem, méghozzá a világ legegyszerűbb süteményét. Az elkészítése kb. óvodás szintjén mozog, viszont annál finomabb! Ő lenne az:
A receptet leírom, hogy lássátok, tényleg nagyon egyszerű.

Hozzávalók:
- 1 nagy csomag szögletes háztartási keksz
- 2 nagy pohár (450 g) tejföl
- 25 dkg porcukor
- gyümölcsök (jelen esetben fagyasztott)
- 1 cs zselatin por (piros, de nekem most csak színtelen volt itthon)
- 2,5-3 dl víz
Elkészítés:
A tejfölt és a porcukrot összekeverjük. Egy szögletes jénai tál, vagy magas falú tepsi alját kirakjuk háztartási keksszel. Erre teszünk annyi porcukros tejfölt, amennyi befedi. Ezután megint keksz, majd megint "krém" következik addig, amíg a hozzávalók elfogynak. Nekem 3 réteg jött ki belőle és mindig a krém fogyott el hamarabb. A lényeg, hogy a tetejére krém kerüljön. Erre rászórjuk a gyümölcsöket. A zselatinport felfőzzük a vízzel, majd ha kicsit már kihűlt, a gyümölcsök tetejére öntjük. Pár órára hűtőbe tesszük, a legjobb, ha egy fél napig meg tudjuk állni, hogy ne nyúljunk hozzá. :-) Addigra a keksz megpuhul annyira, hogy szeletelhetővé váljon. Ennyi az egész. Ugye, hogy tényleg nem bonyolult? :-)

2 megjegyzés:

  1. Szép lesz! A süti látványától is híztam! :)

    VálaszTörlés
  2. A sütit ismerem :) nagyon guszta lett a gyümölcsökkel :)
    Szép ez a Nimue minta, kitartást !! Ma én is folyamatosan bontok :)))

    VálaszTörlés