Translate

2010. március 27.

Kanzashi


"Kanzashinak hívják azokat a látványos, színes hajdíszeket, amit a japán nők tradícionális viselet esetén a hajukba tűznek, illetve ilyen hajdíszeket hordanak a gésák" - ezt olvastam egy blogon, miután rákerestem a kanzashi szóra. Délelőtti blogbarangolásom során jutottam el ehhez a tutorialhoz. Annyira megtetszett, hogy azonnal akartam én is gyártani ilyen virágot, de előbb utánanéztem, hogy konkrétan mi is ez. Valójában a kanzashi többféle dísz lehet, többféle anyagból, ez csak az egyik változata. Valahol máshol olvastam azt is, hogy ennek a virágnak az elkészítési módszerét tsumaminak nevezik.
Az én ügyködésem eredményét a fenti fotón láthatjátok. Kissé babrás, de megéri. És a kész virágot sokféle célra lehet használni: kitűzőnek ruhára vagy táskára, függöny összefogónak, ajándékcsomagolást díszíteni vele, vagy épp arra, amire kitalálták: hajdísznek.
Több elkészítési módja létezik, itt egy másik változat. A közepét én most az egyik szirom anyagából kivágott kör alakú darabbal takartam el, de gombot, gyöngyöt is lehet varrni rá. Mindenesetre biztos nem ez volt az utolsó, amit legyártottam.
Az elsőként belinkelt tutorialhoz annyi megjegyzés, hogy ott a második részt látjátok. Az első részben mindössze annyi van, hogy ki kell vágni a négyzeteket, bespriccelni egy kis vízzel és kivasalni. Így az anyagnak lesz egy kis tartása és könnyebb hajtogatni, nem csúszik szét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése