Translate

2009. szeptember 15.

Bérhímzés - de mennyiért?

A különböző játékoknak köszönhetően egyre többször viszek be kész hímzést a bankműveleti központba, hogy ebédszünetben postára adjam őket, vagy épp bekereteztessek egy kész alkotást. Ilyenkor a kolléganőim rendre megcsodálják őket, és nem győznek ámuldozni rajtuk. Az utóbbi időben megszaporodtak az olyan jellegű kéré(d)ések, hogy nem tudnál nekem hímezni ezt vagy azt, kifizetem? Eddig időhiányra hivatkozva nem nagyon vállaltam ilyesmit, de ma már elgondolkodtam, hogy végülis miért ne? Ha lefutnak a játékok, amikre jelentkeztem, akkor csak a két futó RR-em van, ezek mellett apróbb dolgokat lenne időm hímezni. Mivel nem mindenki közvetlen kolléga, ezért úgy gondolom, nem ajándékba készíteném őket, hiszen azért mégiscsak pénzbe kerül az anyag a fonal, a ráfordított időről nem is beszélve. Csak ezen a ponton el is akadtam. Mégis mennyit kérjek, és hogyan számoljam? Valahol olvastam, hogy négyzetcentinként szoktak árat megadni. De fogalmam sincs, hogy mennyi legyen az az ár, mert túl sokat sem szeretnék kérni, hiszen mégicsak munkatársaimról van szó, de azért fillérekért sem akarom elherdálni a munkáim. Tudna valaki tanácsot adni ebben?

4 megjegyzés:

  1. Macsi egyszer azt mondta,50 fillér egy öltés.
    Ha velem ilyesmi előfordul,hogy kolléga kér valamit,akkor nem eszerint számolgatok,hanem átgondolom,hogy mennyi az anyagköltség,mennyire volt "munkás" a minta,és hasamra csapva mondok egy árat. Persze,arra fel kell készülni,hogy a valós árat nem lehet elkérni érte. Szerintem. De nekem arra jó,hogy a saját hímzéseim anyagköltsége kijöjjön belőle.:))
    Azért majd áruld el,mire jutottál,hátha tanulunk belőle!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az ötleteket. Latinka, Krisznek írtam e-mailben, hogy igazából 2 kicsi és egy nagyobb kép lenne, ebből az egyik a közvetlen kolléganőmnek kell. Tőle nem szeretnék annyit kérni, mint a többiektől, ugyanakkor velük szemben sem akarok igazságtalan lenni. Ha hasraütésszerűen mondok egy árat, ha lesz később is felkérésem, nem biztos, hogy emlékezni fogok rá, korábban mennyit kértem, és senkivel sem szeretnék kitolni. Azért még nem annyira aktuális a dolog, hátha befut még egy-két tipp. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó kérdés, én is hasonló cipőben járok ugyanis. És én sem tudom, mennyit lehet kérni igazán.

    VálaszTörlés